Ny inköpslista.

Satt och tänkte lite på min inköpslista idag och kom fram till att vissa saker kan jag faktiskt vänta med.
Så har strykt bort lite saker.
Dem viktigaste sakerna jag tänker på nu är barnvagnen och babysitter/babygym.
Sen småsakerna men dem är så lätt att gå och köpa lite då och då, krämer, blöjor osv.
Vi bor ju faktiskt inte ute på landet, vi har tio minuter till Solna centrum, en kvart till stan och 1 min till mataffär så jag tror nog att vi överlever om vi inte har allt :p
Onödigt för mig att stressa upp mig för allt istället.
Det räcker med att jag är EXTREMT stressad över allt som ska göras här hemma.
Och den listan jag hade gjort över saker som skulle göras i veckan har inte heller blivit så bra haha..





Vagnen:
Själva vagnen
Filt    √
Mobil/gossedjur/Snuttefilt



Sköta:
Skötbädd/Skötbord  √
Badgrej till badkaret
Nagelsax
Badolja/krämer m.m
Blöjor
Febertermometer


Sova:
Spjälsäng/Vagga   √
Spjälskydd
Täcken/Kudde
Påslakan set
Filt  √
Mobil/Gossedjur


Övrigt:
Babygym
Babysitter
Nappar/Nappflaska   √
Bärsele
Bilbarnstol   √
Skötväska   √
Mygg&Regnskydd
"kräklappar"
Flaskborste


Kläder:
Bodys  √

Byxor  √

Pyjamas

Strumpor/Strumpbyxor  √

Tunn mössa

Kofta


Kommentarer
Postat av: Henke

ska ni ha spjälsäng eller vagga? kanske både och? :) vi kommer bara använda spjälsäng... får inte plats med mer...



ha en bra helg!

2009-06-12 @ 07:54:57
URL: http://hoppelajnen.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Hej, såg att du redan hade köpt en nappflaska till bebisen men jag vill ändå tipsa dig om mAm's nappflaska. Vi är supernöjda med den och den har en massa bra funktioner.



Här kan du läsa mer:

http://www.bambino-mam.se/bambinomam/show.php?id=27682



Om du skulle vilja köpa den så är det viktigt att du inte blandar ihop den med den här: http://www.bambino-mam.se/bambinomam/show.php?id=1174936



Du kan se skillnaden genom att den första har en avtagbar botten, det har inte den andra.



Spännande nu när det är så nära. Lycka till!

2009-07-18 @ 00:54:49
URL: http://steephii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0