Ultraljud!

Japp, igår va de dags för ultraljud.
Dagen började inte så bra, älsklingen hittade inte sin mössa så han blev lite irriterad och det resulterade i att vi missade våran buss. Vi kom lite för sent men vi fick komma in iallafall.
Både jag och älsklingen trodde ju att det skulle vara en liten tjej och vi hade rätt!
Det va så häftigt att ligga där i sängen och se allt på en tvskärm, det var som att titta på film.
På väg dit pratade jag och älskling om att vi inte skulle så något typ, vi har sett andra ultraljudsbilder och inte fattat någonting vart huvudet är osv. så vi va helt säkra på att vi inte skulle se så mycket.
Men när vi satt där i rummet och såg allt på en skärm så fattade vi precis allting.
Våran barnmorska va jätte trevlig och hon hade en annan barnmorska med sig som hade praktik tror jag, så hon va tvungen att berätta allt jätte tydligt och så vilket bara var bra för oss också ;)
Vi fick se vår lilla tjej dricka fostervatten, när hon sträckte på benen och sträckte på fingrarna.
Det är en envis liten krabat vi har!!
Barnmorskan skulle undersöka något speciellt, men vår lilltjej låg lite konstigt så då tyckte barnmorskan att jag skulle hosta lite för de brukar hjälpa.
Jag hostade men de hjälpte inte, så då fick jag hoppa, hosta ännu mer, lägga mig på sidan, hosta ännu mer men inget hjälpte. Jag fick gå ut och vänta i 15 minuter i väntrummet och komma tillbaka in men vår envisa tjej hade fortfarande inte vänt på sig haha.. så jag ska dit på fredag igen.
Men allt såg bra ut vi ska bara undersöka de sista på fredag.
Jag köpte fyra underbara bilder också och tänkte nog köpa 4 till nästa fredag, man får passa på när man får gå på ul 2 gånger när man egentligen bara ska gå en gång ;)
Så de va mitt ultraljud!
Helt underbart!

Våran lilla bebis är beräknad till 1 augusti 2009!
Jag längtar!!



Kommentarer
Postat av: Linda*

Hej Sabina!



GRATTIS till bebisen i magen!! Gud vad kul, och en liten dotter också, det vill jag också ha nån dag =)

Hoppas allt går bra med graviditeten nu, ska börja läsa här oftare nu (du skrev så sällan så jag tappade det =)

Kul att du hittat tillbaka till mig också ;)

Ha det bäst!

2009-03-28 @ 16:26:51
URL: http://livetalalinda.blogg.se/
Postat av: Linda*

Hej Sabina!



GRATTIS till bebisen i magen, gud vad roligt!!

Och en dotter också,det vill jag också ha någon gång =)

Hoppas allt går bra med graviditeten och att du bloggar oftare, ska börja följa din blogg igen! (du skrev så sällan förut så jag tappade det =)



Kul att du hittat tillbaks till mig också ;)

2009-03-29 @ 17:34:51
URL: http://livetalalinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0